بازدید 18893

 مجازات دستگیرشدگان ناآرامی‌های امسال سنگین است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود سمنان به سالگرد ناآرامی ها اشاره کرد و گفت: مجازات افرادی که در تجمع‌های غیرقانونی امسال دستگیر شوند، سنگین است.
کد خبر: ۱۱۹۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ 18 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سیدحسن میرکمالی روز یکشنبه اظهار کرد: شاید بتوان اغتشاشاگران سال گذشته را فریب خورده تلقی کرد اما کسانی که در تجمع‌های غیرقانونی امسال در میدان‌ها حاضر می‌شوند و شعار علیه نظام می‌دهند، به طور عمد و با علم و آگاهی اقدام به تجمع، اغتشاش و حرمت ‌شکنی می‌کنند، آن‌ها را دیگر معترضان نسبت به حقوقشان نمی‌دانیم بلکه این افراد کسانی هستند که می‌خواهند به ارکان نظام ضربه بزنند.
 
وی با بیان اینکه برخی افراد که به‌عنوان پیشرو در اغتشاشات حاضر و زمینه تهییج، تشویق و سازماندهی دیگران را فراهم می‌کنند، با عنوان اتهامی محاربه، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت، ابراز کرد: این افراد با سرویس‌های جاسوسی بیگانه و گروهک‌های ضد انقلاب ارتباط دارند و برنامه‌های آنها را اجرا می‌کنند و چنانچه حداقل سه نفر دسته‌ای را با هدف برهم زدن امنیت تشکیل دهند مطابق ماده ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ از ۲ تا ۱۰ سال محکوم می‌شوند.
 
میرکمالی با اشاره به اینکه هرکس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید، مطابق ماده ۵۰۰ قانون ذکر شده به حبس از سه ماه تا ‌یکسال محکوم خواهد شد، ادامه داد: هرگاه ۲ نفر یا بیشتر اجتماع و تبانی نمایند که جرائمی بر ضد امنیت داخلی یا خارج کشور مرتکب شوند یا وسایل ارتکاب آن را فراهم نمایند، در صورتی که عنوان محارب بر آنان صادق نباشد، مطابق ماده ۶۱۰ قانون مذکور به ۲ تا پنج سال حبس محکوم خواهند شد.
 
دادستان شاهرود به دامنه فعالیت معاندین نظام در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: به جوانان توصیه می‌شود مراقب مطالب، تصاویر، فیلم و کلیپ‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌کنند، باشند زیرا این فضا شاید در نام مجازی باشد اما تمامی وصف‌های فضای حقیقی را دارا است و به شدت تحت کنترل ضابطین عام و خاص دادگستری قرار دارد.
 
وی به خانواده‌ها توصیه کرد که مراقب فرزندان و جوانان خود باشند و ضمن کنترل آنها از هرگونه غیبتشان از کانون خانواده مطلع شوند و اجازه حضور فرزندان در تجمعات ضد امنیتی را ندهند، برخی جوانان فریب اخبار دروغ رسانه‌های دشمن را خورده و مطالب کذب آنان را صحیح فرض می‌کنند که از این بابت والدین باید مراقب فرزندان خود باشند.
 
میرکمالی، همگان را به افزایش بصریت دعوت کرد و افزود: از بزرگترین ثمرات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امنیت است و دشمن می‌خواهد توسط برخی افراد مزدور و گاه فریب‌خورده این امنیت را بر هم زند، در پاییز سال گذشته همه شاهد دستان آلوده دشمن به خون پاک جوانانمان بودیم، دشمنی که با کشته‌سازی به هیچ کس رحم نمی‌کند، چگونه می‌تواند امنیت را در جامعه ایجاد کند.
 
دادستان شاهرود ادامه داد: دشمنی که ادبیاتی جز تخریب و توهین و دروغ ندارد، چگونه می‌تواند امید، آرامش و آسایش را به ارمغان بیاورد، دشمنی که هیچ ایدئولوژی برای حکومت ندارد چگونه می‌تواند مبانی حاکمیت را پی ریزی کند، باید دشمن را آنگونه که هست بشناسیم، رفتار و گفتار ما نباید موجب پیشبرد اهداف معاندان شود.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۲۶
جناب دادستان عدالت رو رعایت کن بگید مجازات سنگین برای تجمع قانونی و تجمع غیر قانونی مثلا به مدت یک سال هر تجمع برخورد شدید چه خودی و چه غیر خودی این عدالته
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
آقای حسن میرکمالی! این حرفهایی که زدی یادت باشه! بزودی جوابت را از مردم خواهی گرفت.
saman
| Poland |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
اگر تحملی بر شرایط کشور داشته باشیم از جمله گرانی و تورم خصوصا مسکن چه خرید چه اجاره ، هزینه های پزشکی و خورد و خوراک و تحصیل فرزندان ، وجود انبوه مدارس غیر انتفاعی سود جو ، بیکاری جوانان و تحصیل کنندگان دانشگاهی ، مشکلات ازدواج ، گسترش اعتیاد در جامعه ، آمار طلاق ، وضعیت برخورد همراه با مهربانی با اختلاس گران و رانت خوران و عدم مجازات آنان ، اخراج اساتید دانشگاهی حتی یک یا صد نفر بواسطه حمایت از اعتراض های مردم ، مهاجرت و ترک وطن به امید راه یافتن به جامعه ای آزاد و برابر برای زندگی
چرا نباید مسئولین پاسخگوی مشکلات باشند این نشد که هرکس اعتراض یا انتقاد کرد دستگیر زندانی و حکم های سنگین بگیرد .
تا کجا و تا کی می خواهند ادامه بدهند باید گوش کنید
حتی اگر یک نفر حرفی برای گفتن دارد مردم را با پاسخ اگر دارید قانع کنید .
امروز دهان مردم را بستید فردا ها چه می کنید تا امور اصلاح و فکری نکنید هرروز اعتراض و خشم مردم از نحوه . مدیریت ها افزایش و تند تر می شود .
لطفا خودتان را به کوچه علی چپ نزنید انکار اعتراض و نارضایتی مردم اثر و سودی بجز ضرر ندارد.
آقا
به خدا بدون تخریب و توهین و ذروغ،
ما معترضیم. ما ناراحتیم. ما عصبانی ایم. ما از اوضاع اقتصادی موجود و مشکلت ناشی از سوء مدیریت در مملکت ناراضی ایم. ما از فساد و شعار و ریا عاصی ایم. ما نسبت به هدر رفت سرمایه های ملی و تخریب محیط زیست نگرانیم.
بابا چه کنیم
اگر خدا را می شناسید شما را به خدا چه کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
راه حل ارا ئه کنید. مگر با تخریب و آتش زدن بانک و ماشی مردم مسئله ای حل میشود. راه حل راه حل راه حل ارا ئه منید. از استادان دانشگاه از متفکرین از متخصصین صادق که قبله شون غرب نیست کمک بگیرید و راه حل ارائه کنید. پیروز باشید.
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
جناب ناشناس 9:48
راهکار: صداقت، پاکدستی، دانش و توان مدیریت جامع، برنامه ریزی درست، قانونمندی و پرهیز از رانتخواری، دوری از شعارزدگی و شعورمداری، استفاده از نخبگان علمی نه فامیل بازی، پرهیز از یکجانبه نگری و منفعت گرایی حزبی، و....
که هیچکدام هم اکنون عمل نمیشود.
بلکه ذروغ و ریا و شعار و رانت و فساد و بی کفایتی حاکم است.
ما اقتصادمان، سیاستمان، دیانتمان، مدیریتمان همه وهمه منفعت گرایی حزبی و شخصی و گروهی شده.
اشتباه پشت اشتباه
راهکار: بابا ول کنید شما این کاره نیستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
یکی پاسخ داده راه حل بده مگه با ماشین آتیش زدن و بانک آتیش زدنن و الآخر ایشون هنوز مونده تو چند ۹۸ که بنزین گرون شد خواب الو هرچی رو بهت دیکته میکننن مثل طوطی تکرار نکن ن یه لحظه بی تعصب کور چشمهای بسته ات را بازکن ببین چی میبینی و یا چی رو بیشتر میبینی
مردم معترض بسیاری از نابسامانی ها هستند و باید راهی برای بیان نظر داشته باشند و صدایشان شنیده شود و اگر نه سرکوب ایشان عواقب ناگواری در پی خواهد داشت.
من هم موافقم ، باید خائنان به این نظام که به روش های مختلف سعی می کنند این نظام را از بین ببرند ، اعدام شوند . مثل اینهایی که اضافه کار ۴۰۰ میلیونی می گیرند یا کسانی که در گمرک گوشت ها را فاسد می کنند یا کسانی که ذرت ها رو در سیلو فاسد می کنند ، خلاصه خیلی ها هستند که باید اعدام بشن تا این حکومت و کشور به جایگاه واقعی خودش برسه.
کاملا موافقم. آنهایی که به شرایط موجود معترضند حق اظهار نظر دارند ولی نه با آتش زدن بانک و مغازه و ماشین مردم و تهیه خوراک برای کشورهایی که برای نابودی و تجزیه ایران لحظه شماری میکنند و از این افراد ناراضی به عنوان لشکر بی جیره مواجب سوء استفاده میکنند. بنابراین طبق قانون تمام کشورهای دنیا اگر فردی به نا امنی در جامعه دامن بزند بایستی با او برخورد شدید قانونی شود. ولی برای معترضین صادق بایستی تریبونی تدارک دیده بشه که محرفهاشون را بزنند و انتقادات و پیشنهادات سازندشون را ارائه کنند. مثل هر ماه در دانشگاه و یا در یک مکان عمومی به مردم اجازه داده بشه که در کمال آرامش انتقادات و پیشنهاداتشون را بیان کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
کسانی که بانک و ماشین و مغازه مردم رو آتیش میزنن از مردم نیستند و از جایی دستور میگیرن شاید چند جوان خام هم جو گیر بشن همراهی کنن
یه زودپز هم یه راه در رو بخار داره والا منفجر میشه شما میخواهید تا کی با این وضع گرانی و اقتصادی ادامه بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
معترض بات اغتشاش فرق دارد الان نه باتنکی اتش زدند نه ماشینی فقط شعار میدهند ولی کدوم مسیولی رفت ببینه درد مردم چیه . گدوم دزد تا حالا تو این کشور مجازات شده . طبری و هاشمیو زنجانی و... همه ازادند شبکه۴ خودمون نشون داد مساحبه با قوه قضاییه را این کجا عدالت علی وار ایت خودتونا گ.ل نزنید فرداجواب باتید داد
پس خود شما میدانید که( معترضان سال قبل معترض نسبت به حقوقشان) بوده اند!!!!!! چند خط اول مقاله را دوباره بخوانید!!!
بجای اینکه بیایید مردم معترض بگیرید بیایید مشکل مردم حل کنید وضعیت اقتصادی داره کمر ملت می‌شکنه قبلا در یک خانواده یکنفر کار میکرد ده نفر می‌خوردند الان دیگه خانواده ای وجود ندارد یعنی کاری کردند که بنیان خانواده فروپاشیده ۲۵ میلیون مجرد داریم تازه آنهایی هم که خانواده دارند و ازدواج کردند یا اصلا به فکر بچه نیستند یا اگه هم باشند خانواده تک فرزندی شده یعنی نه عمه نه عمو نه خاله نه دایی آینده ایران به سمت نابودی است روزانه بیش از ده هزار نفر دارند به خارج مهاجرت دایم میکنند این یعنی فاجعه
اکثریت جامعه ، اکثریت ملت ایران از این شرایط ناراحت ناراضی معترض هستند چگونه باید بگوییم اعتراض داریم که مجازات نشویم ؟؟؟ تکفیر نشویم ؟؟؟
اره. دقیقا. مجازات سنگین و عدالت یکسان.!!!!!!! بعضی ها با یک تماس ازاد میشن. بعضی ها با یک تماس و پرونده سنگین سر به دار میشن..!!!!!!!!!!! بسیار جای تفکر است!!!!!! واقعیت جامعه ما!!!!!!!!!
واقعا خجالت داره بجای حل مشکلات مردم را تهدید به مجازات سنگین میکنید؟ مگر مرد از روی خوشی جانشان را کف دست می‌گیرند و اعتراض می‌کنند؟ کشور ثروتمندمان را با چپاول و غارت تبدیل به آفریقا کردید طلبکار هستید؟؟؟
اینگونه تهدید کردن معترضانی که به شرایط موجود ناراحت و ناراضی هستند، عقوبت خوبی ندارد. شما بجای اینکه طرف مردم معترض رو بگیرید و از شرایط کشور و حقوقشون دفاع کنید بعنوان مجری قضایی، طرف کیو میگیرید؟! عاقبت خفقان و سرکوب، در نهایت انفجار خشم عمومی ست...
مگه اجازه هست نقد یا اعتراض کرد کوچکترین حرف و حتی حضور بدون حرف میشی اغتشاشگر و باتوم میخوری
شما اول افغانی ها رو بیرون کنید
اختلاس گرها رو بگیرید
مالیات رو که از مردم گرفتید پس بدید
آب و برق گاز رو به مردم خودمون بدید
گرونی رو جلوشو بگیرید
فکر نکنم کاری داشته باشه براتون

همه چی حل میشه
با اعدام کردن مردم چیزی درست نمیشه
هیچکس اختشاشگر نیست هرکس اعتراض داره باید اعدام شه
همین نظرهای مردم که رسیدگی نمیشه یعنی اینکه مردم هیچ ارزشی ندارند
شماهاخشم ونفرت رو به مردم نشون دادید رحم و مروت رو برای بیگانه ها گذاشتید
مگر تو قانون خود شما نیامده اعتراض حق مردم پس وی شد حرف خودتان قبول ندارید .دیگه هر رأیی میخواهید بدهید مردم از شما و دین شما گذشتند
هیچ کس ازاغتشاش خوشش نمیاد چه کسی هم که اعتراض داره لزوما وابسته به غرب نیست!!گورپدرغرب که هرچی بدبختی هست یک سرش به اون وصله!!ولی ایاشمابه قانون اساسی آول انقلاب عمل کردیدیاسال بسال به نفع خودتون تغییردادیداون آقای ناشناس که میگه راه کاربردی!!خب برادران راهکاری خیلی ساده س !عدالت رومثل حضرت علی ع اجراکنین یعنی فاسداختلاسگراگه برادرتونم بوددستشوداغ کنین نه اینکه بگیم چون همفکرماست اشکال نداره که تمام مشکلات از همین خودی ونخودی شروع میشه!!ضمنااگه واقعابه چیزهایی که میگین واعتقاددارین عمل کنین نه فقط شعار!!مردم دارن بی عدالتی دوری ازاسلام واقعی رودرمسولین میبینن که ناراحت وناراضی هستن!حالاشماهی بگووابسته به غرب و....به خودتون که دروغ نگین!!مردم ازعملکردتون ناراضی هستن!!
پس چرا با اختلاسگران ودزدان بزرگ امثال طبری وجزایری وامثالهوم همچی برخوردی نمیشود، لطفا یسری هم انورا اگه میتونید بزنید
مشکل این مردم فقط گرونی هست گرونی گرونی گرونی
اقای دادستان ای کاش بجای ب کنیدباتخلفات و بی کیفیتی خودروسازان و گرانفروشان اینطوریه می گفتیدتجنع ازدوطرف برای ممنوع باشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست